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(Fabrice Neyret)

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Thèses et Rapports de stages de mes etudiants.
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Ma liste de publications

Ce qui n'est pas listé ci-dessous: thèses et rapports d'étudiants, RR correspondant à des papiers acceptés, papiers de vulgarisation ou de sciences pédagogiques.
Lagrangian Texture Advection: Preserving both Spectrum and Velocity Field
Qizhi Yu, Fabrice Neyret, Eric Bruneton, and Nicolas Holzschuch IEEE Transaction on Visualization and Computer Graphics, 2010
Efficient Rendering of Highly Detailed Volumetric Scenes with GigaVoxels
Cyril Crassin, Fabrice Neyret, Miguel Sainz, Elmar Eisemann Chapter in book GPU Pro, 2010
Real-time Realistic Ocean Lighting using Seamless Transitions from Geometry to BRDF
Eric Bruneton, Fabrice Neyret, Nicolas Holzschuch Eurographics 2010 (CGF 29(2)), 2010
GigaVoxels : Ray-Guided Streaming for Efficient and Detailed Voxel Rendering
Cyril Crassin, Fabrice Neyret, Sylvain Lefebvre, Elmar Eisemann ACM Symposium on Interactive 3D Graphics (I3D'09), février 2009
Scalable Real-Time Animation of Rivers
Qizhi Yu, Fabrice Neyret, Eric Bruneton, Nicolas Holzschuch Eurographics 2009 (CGF) , mars 2009
Volumetric Billboards
Philippe Decaudin, Fabrice Neyret Computer Graphics Forum (CGF) , 2009
RR: Spectrum-Preserving Texture Advection for Animated Fluids Qizhi Yu, Fabrice Neyret, Eric Bruneton, Nicolas Holzschuch RR-6810 INRIA, jan 2009
RR: Featured-Based Vector Simulation of Water Waves Qizhi Yu, Nathalie Praizelin, Frank Rochet, Fabrice Neyret RR-6855 INRIA, feb 2009
MobiNet : pratiquer les Maths et la Physique par la simulation interactive Fabrice Neyret Bulletin Vert de l'APMEP - jan-feb 2009
Présenté à APMEP'08 + articles MathématTICE et EducMath
Real-time rendering and editing of vector-based terrains
Eric Bruneton, Fabrice Neyret Eurographics 2008 (CGF) , avril 2008
Interactive multiple anisotropic scattering in clouds
Antoine Bouthors, Fabrice Neyret, Nelson Max, Eric Bruneton, Cyril Crassin ACM Symposium on Interactive 3D Graphics (I3D'08), fevrier 2008
RR: Interactive GigaVoxels Cyril Crassin, Fabrice Neyret, Sylvain Lefebvre RR-???? INRIA, juin 2008
Rendu interactif de nuages réalistes
Antoine Bouthors, Fabrice Neyret, Nelson Max, Eric Bruneton, Cyril Crassin AFIG 2007 , novembre 2007
RR: Real-time subsurface scattering on the GPU
Antoine Bouthors, Eric Bruneton, Fabrice Neyret, Nelson Max INRIA, 2007
Video Watercolorization using Bidirectional Texture Advection
Adrien Bousseau, Fabrice Neyret, Joëlle Thollot, David Salesin SIGGRAPH 2007 (ACM-TOG) , août 2007
Informatique graphique et rendu (Traité IC2): chap 8, "représentations alternatives"
Alexandre Meyer, Philippe Decaudin, Fabrice Neyret Hermes Sciences Publications, mars 2007
Créer, Simuler, Explorer des Univers Naturels sur Ordinateur
Fabrice Neyret AFIG'06, papier invité, novembre 2006
A Controllable, Fast and Stable Basis for Vortex Based Smoke Simulation
Alexis Angelidis, Fabrice Neyret, Karan Singh, Derek Nowrouzezahrai ACM-SIGGRAPH / EUROGRAPHICS Symposium on Computer Animation and Simulation (SCA'06), septembre 2006
Real-time realistic illumination and shading of stratiform clouds
Antoine Bouthors, Fabrice Neyret, Sylvain Lefebvre Eurographics Workshop on Natural Phenomena, septembre 2006
Semi-interactive morphogenesis
Jean Combaz, Fabrice Neyret Shape Modeling International, juin 2006
Computer-assisted Teaching in Class Situation: a High-school Math Lab on Vectors Vector
Maud Marchal, Peggy Provent, Frederic Ruyer, Pirouz Djoharian, Fabrice Neyret Edutainment, avril 2006
Le traité de la réalité virtuelle. Volume 3: outils et modeles informatiques des environnements naturels
Marie-Paule Cani, Fabrice Neyret, Marc Parenthoen, Jacques Tisseau Mines Paris, 2006
Point-based rendering of trees
Guillaume Gilet, Alexandre Meyer and Fabrice Neyret. Eurographics Workshop on Natural Phenomena, aout 2005
Simulation of Smoke based on Vortex Filament Primitives
Alexis Angelidis and Fabrice Neyret. ACM-SIGGRAPH / EUROGRAPHICS Symposium on Computer Animation and Simulation (SCA'05), juillet 2005
Octree Textures on the GPU
Sylvain Lefebvre, Samuel Hornus, and Fabrice Neyret. Chapitre du livre: GPU Gems 2: Programming Techniques for High-Performance Graphics and General-Purpose Computation (Addison Wesley Professional), mars 2005
Texture Sprites: Texture elements splatted on surfaces
Sylvain Lefebvre, Samuel Hornus and Fabrice Neyret. ACM Symposium on Interactive 3D Graphics (I3D'05), avril 2005
RR: Unified Texture Management for Arbitrary Meshes
Sylvain Lefebvre, Jérome Darbon and Fabrice Neyret. RR-5210 INRIA, mai 2004
RR: All-Purpose Texture Sprites
Sylvain Lefebvre, Samuel Hornus and Fabrice Neyret. RR-5209 INRIA, mai 2004
poster: GPU-Based Lighting and Shadowing of Complex Natural Scenes
Florent Cohen, Philippe Decaudin, Fabrice Neyret. Siggraph'04 Poster (Conf. DVD-ROM), aout 2004
RR(+ poster SCA): Semi-interactive morphogenesis
Jean Combaz, Fabrice Neyret. RR-5302 INRIA, septembre 2004.
Modeling Cloud Shapes
A. Bouthors, F. Neyret Eurographics'04 (short papers), Grenoble, août 2004.
Packing Square Tiles into One Texture
Ph. Decaudin, F. Neyret Eurographics'04 (short papers), Grenoble, août 2004.
MobiNet: a pedagogic platform for Computer Science, Maths and Physics
(How to make students love Maths by programming video games)

S. Lefebvre, F. Neyret, S. Hornus,J. Thollot Eurographics'04 (education), Grenoble, août 2004.
Rendering Forest Scenes in Real-Time
Ph. Decaudin, F. Neyret Eurographics Symposium on Rendering, Norrköping, juin 2004.
Advected Textures
F. Neyret Symposium on Computer Animation'03. San Diego, juillet 2003.
Coulées de boue et avalanches virtuelles : un outil visuel de communication et de caractérisation pour les risques naturels en montagne
D. Laigle, M. Naaim, P. Saramito, F. Neyret, M-P. Cani Ingénieries Eau Agriculture Territoires, Numéro spécial "Risques naturels et aménagement du territoire", 2003, Cemagref editions (sans comité de lecture)
Pattern Based Procedural Textures
S. Lefebvre, F. Neyret. Symposium on Interactive 3D Graphics'03 (I3D). Monterey, avril 2003.
Painting Folds using Expansion Textures
J. Combaz, F. Neyret. Pacific Graphics'02. Beijing, octobre 2002.
Textures de dilatation pour la generation de plis
Jean Combaz, Fabrice Neyret, XVeme journees AFIG decembre 2002.
Interactive Animation of Ocean Waves
D. Hinsinger, F. Neyret, M-P. Cani. Symposium on Computer Animation'02. San Antonio, juillet 2002.
Synthesizing Bark
S. Lefebvre, F. Neyret. Eurographics Workshop on Rendering'02. Pise, juin 2002.
Représentation des Matériaux
F. Neyret. chapitre du livre Synthèses d'images géographiques de la série Information Géographique et Aménagement du territoire (Hermès) 2002.
Complexité Naturelle et Synthèse d'Images
F. Neyret, Habilitation à Diriger des Recherches (HDR), UJF, octobre 2001.
Realistic Rendering of an Organ Surface in Real-Time for Laparoscopic Surgery Simulation
F. Neyret, Raphaël Heiss, Franck Sénégas. The Visual Computer. 2002 (soumis juillet 2000, accepté jan 2001).
Phenomenological Simulation of Brooks
F. Neyret, N. Praizelin. Eurographics Workshop on Animation and Simulation. Manchester, septembre 2001.
Flow Noise
K. Perlin, F. Neyret. Siggraph'01 Technical Sketches and Applications. Los Angeles, août 2001.
Interactive Rendering of Trees with Shading and Shadows
Alexandre Meyer,Fabrice Neyret,Pierre Poulin. Eurographics Workshop on Rendering'01. Londres, juin 2001.
Simulation visuelle de croissance d'ecorces
Sylvain Lefebvre, Fabrice Neyret, AFIG'01 (Actes des 14emes journees de l'AFIG) novembre 2001
Multiscale Shaders for the Efficient Realistic Rendering of Pine-Trees
A. Meyer, F. Neyret, Graphics Interface'00. Montreal, Canada, mai 2000.
RR: Phenomenological Shader for the Rendering of Cumulus Clouds
F.Neyret, RR-3947 INRIA, mai 2000.
Pattern-Based Texturing Revisited
F. Neyret, M.P. Cani, Siggraph'99. Los Angeles, USA, août 1999.
Animating Lava Flows
D. Stora, P.O. Agliati, M.P. Cani, F. Neyret, J.D. Gascuel. Graphics Interface'99. Kingston, Canada, juin 1999.
Real-time Collision Detection for Virtual Surgery
J.C. Lombardo, M.P. Cani, F. Neyret, Computer Animation'99. Geneva, mai 1999.
RR: Perlin Textures in Real Time Using OpenGL
A.Miné,F.Neyret, RR-3713 INRIA.
Interactive Volumetric Textures
A. Meyer, F. Neyret, Eurographics Workshop on Rendering'98. Vienne, Autriche, juin 1998.
Textures volumiques interactives
Alexandre Meyer, Fabrice Neyret, AFIG'98 decembre 1998
Modeling Animating and Rendering Complex Scenes using Volumetric Textures
F. Neyret, IEEE Transaction on Visualization and Computer Graphics Vol 4(1) jan-mar 1998.
Qualitative Simulation of Cloud Formation and Evolution
F. Neyret, Eurographics Workshop on Animation and Simulation. Budapest, Hongrie, septembre 1997.
Textures Volumiques pour la Synthese d'Images
F. Neyret, Thèse en Informatique de l'Université de Paris XI Orsay, juin 1996.
Synthesizing Verdant Landscape Using Volumetric Textures
F. Neyret, Eurographics Workshop on Rendering'96. Porto, Portugal, juin 1996.
(et RR-2846 INRIA).
RR: Trimmed Textures
F. Neyret, RR-2857 INRIA.
RR: Local Illumination in Deformed Space
F. Neyret, RR-2856 INRIA.
Réalité Enrichie par Synthèse
Pierre Jancène, Fabrice Neyret, Xavier Provot, Jean-Philippe Tarel,
Jean-Marc Vézien, Christophe Meilhac, Anne Verroust, Actes de RFIA'96.

RES: computing the interactions between real and virtual objects in video sequences
Pierre Jancène, Fabrice Neyret, Xavier Provot, Jean-Philippe Tarel,
Jean-Marc Vézien, Christophe Meilhac, Anne Verroust, Actes de NR'95.
Animated Texels
F. Neyret, Eurographics Workshop on Animation and Simulation. Maastricht, Pays-bas, septembre 1995.
A General and Multiscale Model for Volumetric Textures
F. Neyret, Graphics Interface'95.
Un Modèle Général et Multiéchelle de Textures Volumiques
F. Neyret, AFIG'94.


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